« جزییات خبر افتتاح خیریه‌های کسب‌و‌کار ساز پشتیبان بر مبنای سهام‌داری »

افتتاح خیریه‌های کسب‌و‌کار ساز پشتیبان بر مبنای سهام‌داری
  • 1401/06/17 | 04:11

افتتاح خیریه‌های کسب‌و‌کار ساز پشتیبان بر مبنای سهام‌داری

 باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری جمهوری اسلامی

مدیرعامل شبکه کشوری کسب‌و‌کار پشتیبان سه‌شنبه ۸ شهریور در حاشیه بهره‌برداری از این خیریه در جمع خبرنگاران بیان کرد: "شبکه کشوری کسب‌و‌کار پشتیبان" سازمانی خصوصی است که با تأسیس، مدیریت و توسعه شبکه‌ای قدرتمند از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و موفق ایرانی، ریسک ناشی از نوسانات اقتصادی را کاهش داده و امکان سرمایه‌گذاری بدون ریسک را در حوزه کسب‌وکار فراهم کرده است.

دکتر هدایت‌ اله سلیمی، هدف پشتیبان را بنیان‌گذاری، نظارت و حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی و ارائه راهکارهای سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان با بازدهی بالا و بدون ریسک ذکر نموده و تصریح کرد: پشتیبان تلاش می‌کند تا با مدیریت توان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افراد متخصص، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و پر بازده را تولید و توسعه نموده و افقی جدید در رویکرد اقتصادی کشور ایجاد کند.

او با بیان اینکه منشور سازمانی پشتیبان بر اساس ارائه راهکارهای سودآور برای "تمام" اعضای خود تدوین شده است، عنوان کرد: این سازمان خصوصی همواره در تلاش است تا با استفاده از توان تخصصی نخبگان ایرانی، طرح‌های دانش‌بنیان و نوآور را به بهره‌برداری برساند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان همچنین اولویت این مجموعه در انتخاب این طرح‌ها را برطرف‌کردن حداقل یک نیاز مهم کشور عنوان کرد و گفت: بخش خیریه‌های کسب‌وکار ساز در حال حاضر از طریق سامانه شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان در دسترس است.

به گفته سلیمی، سازوکار این مدل از خیریه بر اساس منافع مشترک خیرین و افراد نیازمند کمک مالی تدوین شده است.

او ادامه داد: باتوجه‌به اینکه در شبکه کشوری پشتیبان به‌صورت میانگین سالانه چهار کسب‌وکار دانش‌بنیان جدید تأسیس و بهره‌برداری می‌شود، در هر کسب‌وکار بخشی تحت عنوان نیکوکاری ایجاد شده و خیرین با مشارکت و خرید سهام (حداکثر ۳ درصد) از کسب‌وکارهای تأسیس شده، می‌توانند به عضویت این بخش در بیایند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان خاطرنشان کرد: بعد از آن نیکوکاران محترم کشور، به‌صورت رسمی سهام‌دار یک کسب‌وکار دانش‌بنیان، نوآور و اشتغال‌زا بوده و می‌توانند به انتخاب خود، سود حاصله را به افراد نیازمند معرفی شده در سیستم یا خیریه‌های رسمی عضو سامانه پرداخت کنند.

سلیمی افزود: مزایای این مدل از خیریه برای خیرین کشور مواردی همچون؛ امکان کمک به افراد نیازمند به‌صورت مادام‌العمر از طریق سود سهام، امکان انتخاب فرد نیازمند یا مؤسسه خیریه برای نیکوکاری، رشد ارزش سهام و مالکیت دائم بر آن، اشتغال‌زایی و امکان نقدشوندگی سهام در هر لحظه است.

او اظهار کرد: در خیریه‌های کسب‌و‌کار ساز پشتیبان، به‌ازای هر کسب‌وکار تأسیس شده، یک خیریه جدید ایجاد شده و اعضای آن با مالکیت بخشی از سهام این کسب‌وکار و تخصیص سود حاصله به مقاصد انسان‌دوستانه، می‌توانند بدون پرداخت بلاعوض سرمایه خود، به‌صورت مادام‌العمر به هم‌وطنان نیازمند ایرانی کمک‌رسانی داشته باشند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان در مورد دیگر مزایای این خیریه هم گفت: افراد نیازمند به کمک‌های مالی و خیریه‌های رسمی کشور می‌توانند با ثبت ‌نام در وب‌سایت پشتیبان و تکمیل اطلاعات خود، برای دریافت وجوه نقدی اعطا شده از سوی خیرین در کارتابل سامانه قرار گیرند.

سلیمی عنوان کرد: از مزایای خیریه‌های کسب‌وکار ساز برای هم‌وطنان نیازمند ایرانی می‌توان به مواردی مثل؛ پشتیبانی مستمر مالی و امکان استخدام و اشتغال در کسب‌وکارهای عضو شبکه کشوری پشتیبان اشاره کرد.

او تأکید کرد: باتوجه‌به شرایط ویژه اقتصادی کشور لازم است تمام افراد، نهادها و سازمان‌های توانمند این مرزوبوم از ظرفیت‌های خود برای یاری‌رسانی به هم‌وطنانمان استفاده کنند.

مدیرعامل شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان در خاتمه گفت: شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان تلاش دارد تا با راه‌اندازی این پروژه، سهم کوچکی در ادای دین به مردم شریف ایران اسلامی داشته باشد.

با حضور مدیران حوزه فناوری‌های نوین کشور و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان و همچنین همکاری "سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پی"، نخستین خیریه کسب‌وکار ساز ایرانی در شیراز تأسیس و به بهره‌برداری رسید.