« اخبار »

افتتاح خیریه‌های کسب‌و‌کار ساز پشتیبان بر مبنای سهام‌داری

با حضور مدیران حوزه فناوری‌های نوین کشور و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان شبکه کشوری کسب‌وکار پشتیبان و همچنین همکاری "سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پی"، نخستین خیریه کسب‌وکار ساز ایرانی در شیراز تأسیس و به بهره‌برداری رسید.

ادامه خبر

تولید دانش‌بنیان از نگاه رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام، (۱۴۰۱/۰۱/۲۳) نکات مهمی درباره‌ی ابعاد مختلفِ «تولید دانش‌بنیان» مطرح کردند. رسانه KHAMENEI.IR در این اطلاع‌نگاشت این نکات را مرور می‌کند.

ادامه خبر

مردم مطالبه سودهای بالاتر از نرخ مصوب توسط بانک‌ها را گزارش کنند

وزیر اقتصاد گفت: در صورت اعلام شکایت فعالان اقتصادی و مردم عادی در سامانه بازرسی وزارت اقتصاد بر روی سایت وزارتخانه، مورد به‌ مورد را بررسی و رسیدگی می‌کنیم.

ادامه خبر

رئیس سازمان برنامه‌و‌بودجه: ریل دانش‌بنیان، تنها راه اقتصاد ایران است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در یادداشتی نوشت: «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» یک راه از میان چندین راه موجود نیست، بلکه تنها راه موجود است و توسعه ایران اسلامی تنها از این ره عبور خواهد کرد

ادامه خبر

سال جدید زمان کلیدی برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات

معاون فناوری و برنامه‌ریزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای سال جدید را زمان کلیدی برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانست و گفت: حتی جهاد تبیین هم نیازمند ابزارهای فناوری اطلاعات است.

ادامه خبر

اقدام مجلس در رونق کسب‌وکار/ بروکراسی باید از بین برود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: اجرای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار باعث می‌شود زمان‌بر بودن و بوروکراسی زائد که مانعی در راه اشتغال و کارآفرینی بود، از بین برود.

ادامه خبر

۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های نوپا اختصاص می‌یابد

معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ اختصاص داده که در صورت جذب کامل این منابع، برای حدود ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

ادامه خبر

۷ ملاک دانش‌بنیانی شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رهبری

مقام معظم رهبری ۷ ملاک «نوآوری»، «اشتغال آفرینی»، «حل مسئله»، «داشتن نیروهای متخصص»، «کاهش ارزبری»، «ارزش افزوده آفرینی» و «قابلیت صادرات» را به عنوان شرط دانش‌بنیانی شرکت‌ها مطرح کردند.

ادامه خبر

رمز پول ملی امسال راه‌اندازی می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در حال پیگیری بحث رمز پول ملی در بانک مرکزی هستیم و ان‌شاءالله امسال رمز پول ملی راه‌اندازی می‌شود.

ادامه خبر

طراحی ۵ راهبرد برای توسعه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان‌

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ایمیدرو، بسترساز و حرکت‌دهنده بخش معدن و صنایع معدنی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است.

ادامه خبر

هشدار رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضابطه‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان

تحقق اهداف دانش‌بنیان مستلزم توجه به هشدارها و زنگ خطرهایی است که ورود بی‌ضابطه به آن از سوی رهبر معظم انقلاب هشدار داده شده است.

ادامه خبر